Beraterprofil: Oliver Morbach

OLIVER MORBACH

Oliver Morbach
Agile Transformation & Change
BRIEF PROFILE

Oliver has a scientific IT background and brings in more than 20 years line experience in strategy and organization development, digital transformation and leadership. Working as a consultant, trainer and agile coach with large and mid-sized companies he is building bridges to an exponential future.

Oliver worked for renowned companies such as Deutsche Telekom and T-Mobile. His leadership responsibilities included both on-site and global remote teams.

CONSULTING FOCUS
  • Geschäftsentwicklung, Aufbau skalierbarer Geschäftsmodelle auf Basis „Purpose Launchpad“
  • Digitalisierung zur (Weiter-) Entwicklung von Geschäftsmodellen
  • Business Process Reengineering
  • Exponential and Digital Transformation: Bridging to an Exponential Future
  • CRM Customer Relationship Management

  • (Skalierbare) Agile, selbst-steuernde Organisationen
  • Digitale Transformation von Organisationen
  • Qualitäts- und Veränderungsmanagement

  • Leadership- and Talent Development
  • People- and Team Development
  • Purpose Launchpad Innovation Mentoring (Start-Ups, Unternehmen)
  • Agile Leadership & Coaching

  • Entwicklung digitaler Zielarchitekturen (Fokus CRM)
  • Agile Software-Entwicklung
  • IT Strategy and IT Transformation
BACKGROUND
  • IT und Customer Service Management-Funktionen mit Schwerpunkt CRM (D, Europa)
  • Europaweite Transformations- und Organisationsprojekte
  • Globale Communities: Purpose-getriebene Innovationen, Exponentielle Transformation

  • Geschäftsführer pro.q.it Management Consulting GmbH
  • Mentoring von Start-Ups
  • Deutsche Sporthilfe
    Interim IT Leiter – Digitalisierung Stiftung Deutsche Sporthilfe
  • Deutsche Telekom
    Leiter CRM / Mitglied des Telekom IT Leadership Teams
  • Deutsche Telekom
    Leiter IT Europa Deutsche Telekom (10+ Landesgesellschaften)
  • T-Mobile International
    Leiter IT CRM, T-Mobile International (5 Landesgesellschaften)
  • T-Mobile UK
    IT Director T-Mobile UK / Vorbereitung Merger mit Orange UK
  • T-Mobile International
    Leiter Kundenservice T-Mobile International / Deutschland

  • Degree:  Diplom-Informatiker
  • Fokus:  Softwareentwicklung
  • University: Universität der Bundeswehr München

Zertifizierungen:

  • Zertifizierter Start-Up & Innovation Coach (Purpose Launchpad Mentor)
  • Certified SAFe 5 Program Consultant
  • Zertifizierter Scrum Product Owner

German
100%
Englisch
95%



»Unleashing human talent in building a better future for people, society and businesses.«

Was können wir für Sie tun? Nutzen Sie bitte eines unserer Kontaktformulare. Wir melden uns schnellstmöglich bei Ihnen.